marți, 16 mai 2023

A cincea activitate de învățare la școala coordonatoare Șuhut Anadolu Lisesi, Afyonkarahisar, Turcia, 24-29 Aprilie 2023

 A cincea activitate de învățare a proiectului CULTURAL AMBASSADORS ON THE GO! a avut loc la școala coordonatoare Șuhut Anadolu Lisesi, Afyonkarahisar, Turcia, în perioada 24-29 Aprilie 2023.Din partea Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară au participat profesoarele Ana Vesa și Cristina Lupan, și elevele Bianca Aursulesei (XI E), Delia Grosariu (XI E), Jessica Musina (XI C), Alina Stanciuc (XI C) și Daria Moscaliuc (X C).


Marți, 25 aprilie – Programul a început cu ceremonia de deschidere și primire pregătită și prezentată de elevii școlii gazdă. Programul  a continuat cu diverse dansuri populare locale, cântece populare și diverse piese de teatru ale satului, cu participarea guvernatorului districtului , a directorului educației naționale districtuale și a directorului școlii.




După programul de primire, s-a creat o atmosferă caldă între grupuri cu activități de ice-breaking în sala de ședințe a școlii. Apoi fiecare țară și-a prezentat artizanatul tradițional și a pregătit împreună expoziția de artizanat. După-amiază, participanții au avut ocazia să experimenteze arta marblingului și arta caligrafiei, unul dintre cele mai frumoase exemple de artă turco-islamică, cu arta atelierului de marbling, unul dintre meșteșugurile noastre uitate.

Apoi, au fost vizitate clădirile istorice, religioase și culturale ale orașului Afyonkarahisar. Au fost vizitate: Moscheea Imaret, care a fost construită în 1472,  Casa Afyon Mevlevi, care a fost construită în secolul al 13-lea iar spectacolul dervișilor rotitori, una dintre cele mai prețioase ceremonii religioase turcești, a fost urmărit cu mult interes.


 Miercuri, 26 aprilie – Pamukkale, unul dintre cele mai atrăgătoare locuri din Turcia, care se află pe Lista Patrimoniului UNESCO, a fost vizitat. Turul  cultural este completat cu vizita teatrului antic, ruinelor antice și piscinei Cleopatrei.




Joi , 27 aprilie –Programul s-a desfășurat la Centrul de Tineret Afyonkarahisar.  A avut loc un workshop de pictura pe ceramică, unul dintre obiceiurile turcești  de artizanat uitate. În cadrul atelierului, fiecare participant a avut ocazia să experimenteze această artă pictând propria farfurie ceramică. După atelier, cafeaua turcească a fost servită în camera specială purtând urme ale perioadei otomane cu motive tradiționale turcești și a fost prezentat Centrul de Tineret Afyonkarahisar și au fost menționate aspecte din activitatea desfășurată.







 Activitățile au continuat cu orașul antic Frigrygia (Frigya), care a lăsat urme din cele mai vechi timpuri până în prezent. Călăria și tirul cu arcul, care sunt sporturile  ancestrale turcești, au fost introduse oaspețilori. Participantii au avut șansa de a practica sportul  strămoșesc unul câte unul. Lacul Emre a fost vizitat, iar oaspeții noștri au degustat una dintre aromele tradiționale și de marcă ale Afyonkarahisar, pâinea cu cârnați la grătar. Seara, o noapte de sira a fost organizata intr-un restaurant traditional turcesc.





Vineri, 28 aprilie - Elevii au fost implicați într-un frumos atelier "Pictură în grup și activitate de imprimare manuală". Ei au pictat imagini cu steaguri ale diferitelor țări pentru a le dărui la sfârșitul activităților. În acest timp, cadrele didactice au avut o întâlnire pentru a evalua activitățile și pentru a stabili sarcinile pentru următoarea .  Activitățile au fost închise cu ceremonia de acordare a certificatelor de participare.




Grosariu Delia:

Experienta mea din Turcia a fost una extraordinara si de neuitat. Am început cu prima zi unde elevii ne-au întâmpinat cu halva și dansuri tradiționale. Am avut și deosebita plăcere de ai învață pe prietenii noștri Brașoveanca la care sau descurcat de minune. Tot in acea zi am fost sa mancam la un restaurant tradițional. Acolo am desenat pe apa un lucru pe care nu l-am mai făcut pana atunci și doi derviși ne-au încântat cu un dans specific. A doua zi am fost la piscina Cleopatrei și orașul antic Pamukkale. Locuri minunate și priveliște de neuitat.  In a treia zi ne-am distrat prin a desena pe farfurii de cramica și apoi am mers la lacul lui Emre. Ultima zi am avut o activitate distractivă prin a desena un afiș. Apoi a fost ceremonia de premiere. Și într-un final ne-am luat rămas bun. Experienta din Turcia a fost una unica si de neuitat. Și niște deserturi delicioase.


Musina Jessica:

Experinta in Turcia a fost una plina de lucruri si experiente noi, unde am cunoscut persoane cu un caracter minunat si chiar mi au devenit prieteni. Pot incepe prin a povesti putin zilele petrecute in Turcia dar si parerea mea personala despre aceasta experienta unicata.In prima zi am fost la scoala, unde am intalnit grupa din Turcia care m a impresionat cu dansurile lor si talentul de a canta, la final mi a facut placere momentul in care ne au invitat sa dansam impreuna cu ei, formand o atmosfera inedita plina de ritm si culoare. Am apreciat micile cadouri oferite de ei si mancarea delicioasa, m a surprins apa servita la cutiuta, a fost prima data cand am vazut asa ceva. Pranzul la "Tashan" a fost si el delicios iar invitatia de a folosi tehnica "ebru art" m a facut sa realizez ce tehnici interesante au de a creea picturi, chiar si numele noastre scrise si afisate m au facut sa zambesc si sa ma simt binevenita, acum avandu l ca si amintire. Vizita in orasul lor unde casutele erau vii colorate dadeau viata orasului si muntele ce se zarea printre ele ma facea sa ma simt ca intr un vis.

In a doua zi de abia asteptam sa merg in excursie pentru a vedea locuri noi, si a imi forma amintiri pe care sa le tin in memorie toata viata. Vizita in orasul antic "Pamukkale" mi a facut mintea sa zboare in trecut, la istoria orasului si sa ma bucur de locurile minunate valorificate si pastrate. In aceeasi zi am fost si la "Cleopatra Pool" unde am avut ocazia sa inot si sa ma bucur de privelistea din jur.

Iar muntele de calcar de asemenea a fost o experienta unica, unde am putut sa vad piesaje fascinante si superbe, desi la coborare am ajuns putin obosita m am bucurat de "masajul" talpilor chiar daca uneori devenea putin dureros.

In a treia zi am inceput cu ceva la ce nu ma asteptam, sa pictam propriile noastre farfurii ceramice, si sa ne punem amprenta personala, si pastrand farfuria ca un suvenir si o amintire. Mi a placut foarte mult sa pictez avand o inclinatie spre aceasta pasiune, chiar m a facut sa ma relaxez si sa ma bucur de compania persoanelor aflate acolo cat timp creatiile noastre erau in curs de finalizare. Vizita in orasul "Frigya" a fost uimitoare prin faptul ca totul era mai mult din piatra, fiind si el un oras vechi, m a surprins faptul ca acolo chiar s a locuit.

Cina a fost luata la un restaurant traditional unde mancarea a fost pe gustul meu, iar muzica a reusit sa ma faca sa dansez alaturi de prieteni si chiar sa ma simt in largul meu, acumuland noi amintiri si experiente.

In ultima zi desi trebuia sa ne luam ramas bun de la persoanele intalnite acolo pe care le am cunoscut pe periada proiectului, ca inainte de ramas bun am iesit toti afara si am pictat cu palmele pe o plansa ca o amprenta placuta a experientei noastre si o amintire pe care merita sa o impartasesti ori de cate ori ai ocazia. Micile cadouri de la final m au facut sa zambesc si sa uit pret de cateva secunde de despartirea ce urma sa se petreaca in scurt timp.

A fost o experienta de neuitat unde am adunat mii de experiente in memorie pe care le voi spune mai departe pentru a incuraja vizitarea acestei tari minunate plina cu oameni prietenosi si primitori. Daca voi avea din nou o asemenea ocazie de a ajunge in Turcia as revizita locurile pentru a imi reaminti de momentele frumoase petrecute alaturi de cei care au luat parte la acest proiect Erasmus.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultima activitate de învățare la școala parteneră SOU Gimnazija "Goce Delcev", Kumanovo, Macedonia de Nord, 20-23 iunie 2023

 In perioada 20-23 iunie 2023 a avut loc ultima întâlnire de proiect CULTURAL AMBASSADORS ON THE GO! la școala parteneră SOU Gimnazija "...